Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, August 22, 2010

Straight Stiches

Sebagai orang baru dalam jahitan, banyak yang nak kena pelajari... tapi yang penting, jahitan mesti nak kena lurus dan kemas barulah hasil yang diperolehi nanti memuaskan hati. Jahit lurus, basic untuk pejahit2. Mesti nak kena master baru dapat buat jahitan lain. Ni la yang saya lemah lutut sikit.

Setelah mencari-cari dan mencuba banyak cara (menghabiskan banyak fabrik..hmm)..saya jumpa solution ini ;-)


Draw stiches lines with seam (printed and seal with tape

Saya dapat idea nak buat seam lines ni dari blogger (lupa address). Cuma beza kat sini, saya buat sendiri seam line tu, yang dia punya...saya rasa dia beli. So far...tak pernah jumpa lagi kat Malaysia atau saya yang tak banyak berjalan cari barang. Lines ni banyak bantu saya dalam memperkemaskan lagi jahitan. biasanya saya banyak pakai line yang merah tu...1/2". Bila nak kemaskan jahitan atau jahit tepi..potong sikit dan jahit guna garis hitam putus-putus (1/4").

I'm Happy with me..


 


3 comments:

  1. rajinnya ..practice sampai camtu sekali..
    tak ape kalau rajin camtu..nanti lelama mesti mahir..

    ReplyDelete
  2. terpaksa...sebab QA checker AKA hubby kita selalu komen jahit bengkang-bengkok..solutionnya jadila cam gitu

    ReplyDelete
  3. wa..gud solution ya...bley buat gak arr..maklumlah saya budak baru belajaq

    ReplyDelete

Tinggalkan Titipan ...