Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, August 3, 2010

Cerita RP Handle

Jadi seorang guru sememangnya mencabar..semua mesti yang terbaik..nak didik anak seorang anak bangsa pun memerlukan persediaan mental dan fizikal. Semua mesti terbaik



(Punyala bersungguh cikgu ni...)


Aku mula jahit RPH bila rasa banyak sangat barang nak kena bawa ke kelas..buku budak...sendiri punya (handbag)...box marker...dan sebagainya...memang ada beg yang akan dibawa ke kelas, namun bila buku budak 40 biji...belum campur lagi kelas lain...tu yang jadi beban bahu sangat berat..(boleh request untuk troli x ? ;-)...naik  'ghebeh' bahu saya...bile dah rasa sakit...hmmm mula la mental terganggu. Senyuman pun meleset dari wajah...




Ada yang bertanya " Apa tu RP Handle?"...soalan ini timbul bila aku banyak meng'post' pasal RP Handle ni...Ada yang beranggapan RP Handle tu macam beg...tapi pada hakikatnya...RP Handle tu adalah sarung atau handle untuk bawa Rancangan Mengajar Harian bagi guru...(yang selalu orang ckp buku rekod)....




Solution of the problem is....tada.....



Ringankan satu beban cikgu..





3 comments:

  1. wa...best..inspired me to make one too...uhuhuhu..wish have a talent like you...ajarla..ajarla..wink* wink*

    ReplyDelete
  2. salam coco
    yelah ...buatlah tutorial pasal RP ni....saya nak buat untuk kakak angkat saya jugak.. dia seorang guru.....terima kasih

    ReplyDelete

Tinggalkan Titipan ...